7 oktober
tot 15:00 uur

Pinpointe laser

Lasertherapie bij kalknagels met de Pinpointe foot laser

Last van een hardnekkige schimmelinfectie in de nagels? De Pinpointe laser doodt specifiek de schimmels en heeft een dieper bereik dan lokale middelen.

Pinpointe laser

Lasertherapie bij kalknagels met de Pinpointe foot laser

Wat kunnen de huidtherapeuten betekenen?

Last van een hardnekkige schimmelinfectie in de nagels? Schimmelnagels zijn moeizaam te bestrijden. Vaak lopen mensen al jaren rond met deze klachten en hebben van alles geprobeerd zonder gewenst effect. De behandeling van schimmelnagels is moeilijk omdat de infectie in en onder de nagel leeft waardoor lokale middelen de infectie niet effectief bereiken. De Pinpointe laser doodt specifiek de schimmels en heeft een dieper bereik dan lokale middelen.

De huidtherapeuten bij Laserkliniek Zwolle kunnen vrijblijvend naar de nagels kijken in een gratis consult. Tijdens dit consult kan er een nagelkweek worden genomen om te onderzoeken of er sprake is van een schimmelnagel. Alvorens de laserbehandeling plaatsvindt zal de medisch pedicure de nagels zo dun mogelijk vijlen. De nazorg bestaat uit het smeren van een antischimmel crème en een preventieve schoen-sok spray om de kans op een nieuwe besmetting zoveel mogelijk te voorkomen.

De mate waarin de nagel verbetert, is afhankelijk van de individuele omstandigheden. Klinische studies geven momenteel 80% significante verbetering aan in nieuwe schone nagelgroei. Er zijn gemiddeld drie behandelingen nodig.

Voor wie is deze behandeling geschikt?

De behandeling is geschikt voor mannen en vrouwen met een (of verdenking van) schimmelinfectie aan de nagels. De huidtherapeuten kunnen u dit bevestigen door middel van een nagelkweek.

Wat houdt de behandeling met de Pinpointe laser in?

De Pinpointe laser is door de FDA  goedgekeurd op basis van klinische studies. De Pinpointe laser, speciaal ontwikkeld voor het behandelen van schimmelnagels, verwarmt de schimmel zonder het gezonde weefsel, de zenuwen en de bloedvaten te verwarmen. Hierdoor treden er in principe geen bijwerkingen na de behandeling op. Het werkingsmechanisme van de schimmelnagel laser berust op selectieve verhitting van de nagelplaat en de huid onder de nagel waardoor schimmels vernietigd worden. Tijdens de laserbehandeling voelt u warmte of hitte wat een pijnlijke sensatie kan geven. Wanneer de laserbehandeling stopt, is dat gevoel vrijwel direct verdwenen. Altijd worden alle tien de nagels van tenen en/of handen in dezelfde behandelsessie meegenomen. Ook als er geen schimmelinfectie zichtbaar is maar wel sprake is van schimmels in andere nagels.

Tarieven

Klik hier voor informatie over de tarieven van schimmelnageltherapie. Er wordt altijd in overleg met u een nagelkweek genomen voordat er wordt gelaserd.

Laserbehandeling Pinpointe Footlaser

Diagnostiek en nagelbiopt

(incl. labaratoriumonderzoek)

Pedicure behandeling los

,-

Bij Laserkliniek Zwolle hebben we een missie; laagdrempelige zorg met een persoonlijk en resultaatgericht plan.

2018 voorbij gevlogen! Een terugblik op de mooie resultaten