7 oktober
van 10:00
tot 15:00 uur

Schimmelnagel therapie

Schimmelnagels? Een laserbehandeling biedt oplossing.

Ook zo’n last van hardnekkige schimmelnagels? Een schimmelnagel therapie bij Laserkliniek Zwolle biedt de oplossing.

Schimmelnagel therapie

Schimmelnagels? Een laserbehandeling biedt oplossing.

Wat kunnen de huidtherapeuten betekenen?

Ook zo’n last van hardnekkige schimmelnagels? Schimmelnagels worden ook wel kalknagels genoemd en zijn moeizaam te bestrijden. Schimmelnagels kenmerken zich door verkleurde, dikke en brokkelige nagels en kunnen erg hinderlijk zijn. Wij bieden u een effectieve en veilige behandelmethode zonder bijwerkingen!

Tegenwoordig kunnen schimmelnagels effectief worden behandeld door middel van de lasertechniek. Met de pinpointe laserbehandeling kun je een klinische verbetering bereiken waarbij een schone nagelgroei wordt gestimuleerd zonder de nare bijwerkingen door gebruik van medicatie. De behandeling van schimmelnagels is moeilijk omdat de infectie onder en in de nagel leeft. Het gebruik van lokale middelen of huis- tuin- en keukenmiddelen alleen, bereikt de schimmelinfectie vaak onvoldoende. De laser doodt specifiek de schimmels.

Voor wie is de schimmelnagel therapie behandeling geschikt?

De pinpointe laserbehandeling is bedoelt voor mensen met één of meerdere schimmelnagels. Zowel de nagels van tenen als vingers kunnen worden behandeld tijdens een schimmelnagel therapie.

Wat houdt een pinpointe laserbehandeling in?

Het laserlicht dringt door de nagel heen waardoor deze in zijn geheel wordt verhit en de schimmels worden vernietigd. De nagel, het nagelbed en de omliggende huid zullen intact blijven. Gemiddeld zijn 3 behandelingen nodig. Alle tien de nagels worden tijdens een sessie behandeld ook al zijn niet alle nagels zichtbaar aangedaan. Hoewel de infectie wordt behandeld door de laser, wordt de verbetering van de nagel waargenomen als het aangetaste nageldeel gaat uitgroeien. De eerste uitgroei is meestal zichtbaar na ongeveer 4 tot 6 maanden. Klinische studies tonen op dit moment 80% significante verbetering in schone, nieuwe nagelgroei. Een voorbehandeling door onze medisch pedicure is een essentieel onderdeel van de behandeling.

Tarieven

Onderstaand onze tarieven voor een schimmelnagel behandeling met laser. Er wordt altijd een nagelbiopt genomen die alvorens de behandeling met de pinpointe laser zal plaatsvinden. Bekijk hier de tarieven voor alle behandelingen.

Laserbehandeling Pinpointe Footlaser

Diagnostiek en nagelbiopt