Huidtherapeuten geven tips voor het voorkomen van droge handen

Droge handen door het vele handen wassen tijdens Corona

Door het vele wassen last van droge en gevoelige handen? Lees over de oorzaken en wat je tegen droge handen kunt doen.

Wees lief voor je handen!

Kloofjes, schilfers, kapotte huid en eczeem: de vervelende bijverschijnselen van vaak handen wassen tijdens Corona

Veelvuldig handen wassen, we kunnen er nu niet omheen! Desinfecteren na het wassen is dan ook prioriteit 1 tijdens Corona. Het is best een opgave om je huidbarrière intact te houden. Wees lief voor je handen! En geef ze wat voeding naast het vele wassen zo voorkom je kloofjes, schilfers en een kapotte huid.

Waarom beschermen naast het wassen?

Als je vaak wast en ontsmet krijg je last van een droge en geïrriteerde huid. Als je huid droog en geïrriteerd is, kan dit ook een port d'entrée zijn voor ziekteverwekkers. Naast dat vaak wassen en desinfecteren de bacteriën vernietigd heeft het ook invloed op de vochtbalans van de huid. Als de huid uit balans raakt krijg je te maken met de vervelende bijverschijnselen die zelfs kunnen leiden tot handeczeem.

Regenereer, verzorg en bescherm de huid van je handen

Tips om je handen te beschermen en te voeden zijn als volgt:

Smeer je handen in na elke wasbeurt en het liefst ook vaker tussendoor. Voor overdag adviseren we hierbij de handverzorging van Louis Widmer. De handcrème voedt de huid intensief en verzacht de rode en geïrriteerde huid. Trekt snel in en is niet te vettig. De handbalsem van Louis Widmer trekt sneller in maar is iets minder voedend, maar voor tussendoor ook een prima optie.
Overdag met vette handen is niet altijd handig. Gebruik daarom de nacht om de huid te herstellen! Een rijke en volle substantie gebruik je in de nacht zoals een zilver repair crème van Louis Widmer of de mama crème - dit is een grote voedende pot crème voor het hele gezin.
Heb je nou last van extreme kloven aan je handen dan is het gebruik van een crème met ureum perfect. De carbamide forte crème van Louis Widmer met maar liefst 18% ureum is dan een goede optie.
Bij jeuk, blaasjes en roodheid, dus sprake van handeczeem, dan is het verstandig om een dermatoloog te raadplegen voor aanvullend gebruik van hormoonzalf. Wissel dan alsnog af met een repair crème zoals de zilvercrème.

Tip! Handverzorgingsproducten van Louis Widmer tijdens de Corona crisis

TIP: Een zoutwater badje voor je handen is ook heerlijk om 2 keer per week je handen extra te verzorgen. Doe 2 eetlepels zeezout in een lauw warm badje a 20 minuten. Dit werkt ook helend, reinigend en licht desinfecterend op kloven en wondjes. Succes!
ADVIES: Wil je graag jouw handen de optimale verzorging geven? Wij helpen je graag met adviezen en het klaarzetten van een productpakket! Nu met 15% korting:  500ml pot crème + Handbalsem van €38,50 nu voor €32,50. Mail of bel ons even.

Daarom is bij Laserkliniek Zwolle - Huidtherapie het eerste consult altijd gratis en vrijblijvend.

Wij respecteren uw privacy
Oops! Something went wrong while submitting the form.