Hypertrichosis

Hypertrichosis is een huidaandoening van overmatige haargroei.

Hypertrichosis is een huidaandoening van overmatige haargroei op plaatsen waar al van nature enige haargroei is. Laserkliniek Zwolle kan u helpen!

Hypertrichosis

Hypertrichosis is een huidaandoening van overmatige haargroei.

Hoe ontstaat hypertrichose?

Hypertrichosis is een overmatige haargroei op plaatsen waar al van nature enige haargroei is. Er kunnen meer haartjes verschijnen in het gezicht of op het lichaam. Haargroei kan op allerlei plekken ontstaan. Ook kunnen haren langer worden of in aantallen toenemen. Hypertrichose komt bij zowel mannen als vrouwen voor en kan al in de puberteit optreden.

Er bestaan een aantal theorieën over de ontstaanswijze van hypertrichosis. Zo kunnen korte en lichte haren veranderen in dikkere en langere haren. De zogenaamde vellus haren worden dan terminale haren. Dit is een normaal proces van het lichaam. Haren groeien in verschillende fasen. Het aantal haren per oppervlakte kan toenemen als de groeifase langer aanhoudt en er minder haren uitvallen. Dit heeft te maken met de toegenomen duur van de groeifase (anagene fase) van het haarzakje. Het kan ook zijn dat de dichtheid van de haarzakjes toeneemt.

Wat is het beloop van hypertrichose?

Hypertrichose gaat onbehandeld meestal niet vanzelf over. Er zijn verschillende methoden voor ontharing die hypertrichose kunnen verminderen.

Maak  gebruik van de zomeractie laserontharing bij Laserkliniek Zwolle

Laserontharing van oksels en bikinilijn
van € 270,- naar € 195,- p.b.

Vraag naar de mogelijkheden in een gratis en vrijblijvend consult met één van onze huidtherapeuten.

Bekijk de aanbieding -->