Irritatie na scheren

Irritatie na scheren van het gezicht of het lichaam is een veelvoorkomend probleem. Het betreft niet een specifieke huidaandoening.

Irritatie na scheren

Hoe ontstaat irritatie na scheren?

Irritatie na het scheren van het gezicht of het lichaam is een veelvoorkomend probleem. Het betreft niet een specifieke huidaandoening, maar is wel belangrijk om te beschrijven gezien irritatie na scheren bij meerdere huidaandoeningen op de voorgrond treedt.

Bij het scheren van haren krijgt het uiteinde van de haar een scherp puntje. Dit scherpe puntje kan als de haar iets langer wordt in de huid prikken en zodoende voor ingroei zorgen. Ook kan door veelvuldig scheren de uitgang van het haarzakje worden geblokkeerd. Dit kan uiteindelijk zorgen voor een ontstekingsreactie. Het scheren met botte en oude mesjes kan jeuk veroorzaken en het scheren tegen de haargroeirichting in geeft nogal eens kleine wondjes of rode bultjes. Soms kan er ook sprake zijn van een bacteriële infectie.

Hoe ziet irritatie na scheren er uit?

Scheerirritatie kenmerkt zich door de gevoelige en geïrriteerde huid die in sommige gevallen ook kan jeuken. Je ziet rode en witte bultjes die vaak ook een pigmentvlekje achterlaten bij de genezing van de huid. Je ziet dat de haren soms onder de hoornlaag door blijven groeien. Het kan pijnlijk zijn!

Wat is het beloop van irritatie na scheren?

Irritatie na het scheren zal blijven bestaan als je het scheren blijft toepassen. Het gebruik van schone en nieuwe mesjes en het scheren met de haargroeirichting mee zullen de klachten iets verlichten maar niet geheel oplossen. Er zijn verschillende laserontharingstechnieken die ervoor zorgen dat de huidirritatie zal verdwijnen.

Maak gebruik van de voorjaarsactie laserontharing bij Laserkliniek Zwolle

Laserontharing van oksels en bikinilijn
van € 270,- naar € 195,- p.b.

Vraag naar de mogelijkheden in een gratis en vrijblijvend consult met één van onze huidtherapeuten.

Bekijk de aanbieding -->

Niet alleen de sportschool en gezond eten staat in de zomerperiode centraal, ook uw huid verdient de aandacht!

Summer proof skin?