Welke soorten peelingen zijn er?

Welke soorten peelingen zijn er?

Er bestaan lichte peelingen, medium diepe peelingen en diepe peelingen. Afhankelijk van de hulpvraag stemt de huidtherapeut de keuze van de peeling af op het huidtype en de huidaandoening. De resultaten zijn afhankelijk van de diepte waarin de peeling wordt toegepast.

Een overzicht van de meest toegepaste zuren in onze kliniek zijn:

• De Glycolzuur peeling (50% en 70%). Deze peeling valt onder de AlphaHydroxyAcids (AHA’s) en stimuleert de aanmaak van collageen en elastine. Daardoor is de peeling geschikt voor het verminderen van acne en pigmentvlekken. Het vermindert een droge en vale huid en werkt als antioxidant.
  • De Salicylzuur peeling (10% en hoger). Deze peeling is een Beta HydroxyAcids (BHA’s). Dit zuur is effectief bij het verminderen van acne waarbij comedonen, ontstekingen en overmatig sebum (talg) op de voorgrond staan. Het werkt ontstekingsremmend en antibacterieel. BHA is vaak ook als ingrediënt toegevoegd aan de voorbereidende peeling die men thuis gebruikt.  Deze peeling kan niet worden gebruikt bij zwangerschap of borstvoeding.
  • Lactic peeling (melkzuur 20% en hoger). Deze peeling is geschikt voor de gevoelige huid en bij rosacea. Deze peeling werkt anti-inflammatoire en antimicrobieel.
  • Mandalic peeling (amandelzuur 20% en hoger) Deze peeling is geschikt voor de acne huid. Het reguleert de talgproductie en behandelt oppervlakkige pigmentvlekken.
  • TCA peeling (TriChloorAzijn 15% en hoger). Deze peeling is een organisch zuur. Het werkt sterk keratolytisch. Een medium diepe peeling die zichtbare huidverbetering geeft. Door de inwerkdiepte zal de celdeling in lederhuid worden gestimuleerd. Door celvernieuwing zal de huid egaliseren en pigmentvlekken daardoor verminderen. Het is een perfecte peeling voor acnelittekens, algehele huidverbetering en zonbeschadigde huid.
  • Jessner peeling (Salicylzuur, Resorcinezuur en melkzuur gecombineerd). We noemen het ook wel een blended- peel. Deze peeling verbetert acne, hyperpigmentaties en fijne lijntjes. Ook deze peeling is een perfecte peeling als er meerdere hulpvragen op de voorgrond staan.